söndag 5 december 2010

Njutning

Gårdagen bjöd på blandad kompott. Ikea-besök för att fylla på förråden med ljus och servetter. Köpte en bit av det fina rödvit-randiga tyget, och fann till min stora glädje den ljuvliga, underbara, njutbara, pulshöjande boken "Sy-älska textil".
Den är fantastisk.
En ny favorit, som gav mig sådan inspiration så jag sydde fyra kuddfodral och en gran i reklampauserna på "Så mycket bättre".
.
Dagen idag har varit lite seg. Men mycket trevlig. Hade vänner och familj på glöggknytis och barnen lekte så glatt och jag bebisgosade till max med finaste lilla kusinpralinen Meja som redan är två månader. Måste fånga henne på bild, hon är ljuv som en nyponros!
.
Seg?
Japp!
Fick ett infall igår kväll (sent!), så jag svidade om, på med lite smink och gick ner på stan till Saluhallen där syrran med man var. Vad jag inte väntat mig var den långa kön till nattklubben (där man för övrigt är "vuxen på stan") så jag gick resolut till vipkön och ställde mig! Hann stå där ett par minuter innan jag blev invinkad för att jag var "Fredriks flickvän". Fredrik är min svåger, som ju är gift med min syrra! Klart man spelar med för att kunna glida in lite snyggt utan att köa och utan att behöva betala inträde! Tack så mycket för kontakter. För att förtydliga så har min svåger jobbat där!
.
Soffhäng nu, sängen snart.
Imorrn är det dags för kubanskt julbord med jobbet. Lite besviken är jag. Vill ha svenskt traditionellt julbord ju! ;)

2 kommentarer:

Frida sa...

Du, Caroline. Vad heter den där sidan där de har fina mallar och blinkers till bloggen? Shabby...någonting? Har tappat bort favoriten.

En annan fråga. Kan vi boka in en meandi-träff i februari?

Kram på dig!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej Frida!

Februari kan nog passa! Skall höra med mina vänner vad de tycker!

Shabbyblogs.blogspot tror jag sidan heter!

Kram kram!