fredag 26 augusti 2011

Clinique & äppelkäck

 Nya produkter.
Har inte använt cliniques produkter innan och hoppas de är bra. Har fått problemhud som beror på stress. Mitt jobb är just nu under inskolningsmånaderna väldigt stressigt. Man vrider och vänder på sig åt alla håll och kanter. Tyvärr finns det en viss ovilja att underlätta för varandra på mitt jobb. Det verkar sitta i väggarna på en del avdelningar... Min kollega och jag kämpar på och orkar faktist inte längre be om hjälp.
Att jobba med barn och föräldrar ger så mycket. Får man en fin kontakt med föräldrarna så får man automatiskt en fin kontakt med barnen. Det är belöningen!

Har börjat träna!
Köpt mig ett kort på friskis. Har varit på ett pass hitills. Självklart har sommarens/höstens första förkylning slagit till. (Var nog lite dum som tränade i tisdags trots halsont..)
Jag provade på fuego som inte var min grej. Massor av olika svåra stegkombinationer, och latinomusik som inte inspirerar mig för fem öre. Sorry latinlovers, men inte min typ av musik! Jag kommer hädanefter gå på vanliga gympapass med bra musik! Längtar redan till nästa gång som förhoppningsvis blir efter helgen.


Äppelpäppel!
På söndag åker vi till våra vänner som bor en bit utanför stan.
Tar med oss en amerikansk äppelpaj. Kika under min kategori "gott gott" för recept. Självklart kommer pajen att göras på torpäpplen!
På tal om torpet så är mannen i huset där nu. Hörde ett rykte om att en panelvägg håller på att bli klar i nedre hallen.... Spännande!

På återseende!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag har provat de skönhets produkterna de e bra men inte de bästa jag provat. Själv tänkte jag testa Emma S och se om de är bra annars går jag nog tillbaka till märket Rejuvi.
Mysigt med Äppelpajs fest och det låter väldigt gott!!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Är också nyfiken på Emma S. Har faktiskt redan märkt skillnad på huden efter bara några dagar med clinique! Använde clarins förrut och de produkterna var toppen när jag förra hösten fick samma stresshy! Alltid kul att prova lite nytt!

KRAM