söndag 6 november 2011

Mina favoriter i köket

 Favoriter vid bordet. Tolix, myran och gammal stol. Gillar mixen. Gillar vårt blocketfyndade nordenbord (200! kr)
 Brickor. Skulle kunna ha hur många som helst.
Trälådan är "fyndad" på torpet.

 Älskade vattenkokaren, med många år på nacken. Funkar fortfarande väldigt bra, men när den väl går i graven blir det nog en bodumkokare.
 En piffhylla i min smak. Ett av mina små piffaltare. Ganska rörigt just nu, mellan varven lite lugnare. De öppna hyllorna ger liv åt vårat väldigt vita kök.
 Familjen på kylskåpet. Och ja, vår kyl är full av lappar, teckningar och kommihåg.
 ♥
Lilla samlingen. Jag älskar termosar. Skulle kunna ha hur många som helt. Tänk alfikannan i härligt röd till jul, cerise eller grön till våren. Vill ha!

Det här är några av mina favoriter i köket.
Kika in på fabriken för fler favoriter!

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilken gammal charmig vattenkokare! Och trälådan är superfin. Kram Johanna

Gabriella sa...

Vad mycket fint ert kök rymmer :-)

Roligt att du är tillbaka igen, det var tyst och tomt ett tag.

Och dina nästan 8 kg måste kännas och märkas ordentligt, vad duktig du är! Kul!

Kram

Anonym sa...

Såå hemtrevligt! Alltid roligt när du tagit fina bilder av ert hem!
Bra kämpat med vikten, heja, heja!!

Kram Fia