onsdag 10 januari 2007

Lunchdags och lilla Maja sover!

Lillstumpan var så trött när vi gick från willys, satt och nickade till i vagnen så jag hade fullt sjå att hålla henne vaken. Väl hemma så piggnade hon till lite lagom för att smaska i sig slottsgryta och mango, sedan ner i vagnen och somnade bums! Vid halv tolvtiden så är hon så trött så trött. Det är underbart att hon sover så bra ute, och så smidigt att bara ta på hjulskydden och köra vagnen ut på balkongen. Det känns mycket bättre och säkrare att ha henne där än på loftgången som jag hade i höstas, plus att det inte blir kallt inne!

Har precis ätit en mycket god lunch, som för var dag nu blir en överraskning. Vi håller på att tömma frysen så nu skall alla matlådor ätas upp så vi kan frosta av och få lite ordning. Idag blev det en god biffstroganoff med massor av sallad till. Jag bara älskar alla färdiga salladsblandingar som finns. Man köper en påse och får massor av olika goda sorter istället för att köpa flera olika salladshuvuden som bara blir dåliga.....i alla fall här!

Kollade mailen och har fått respons på mitt ledsna mail till mammorna i f.gruppen. De var lite skamsna och kände sig ledsna över att jag var det. Man skall säga till när man mår dåligt av något, och inte vara rädd för att trampa någon på tårna. För inte kan man bli arg på någon som bara beskriver sina känslor?!!

Skall ta kort på vår säng och lägga ut på blocket, för nu skall vi köpa nya! Vi har bara 160 cm nu och tänkte köpa 180. Sängstommen är hur snygg som helst men den blir för liten nu. Vi köper två madrasser för vi vill inte ha samma mjukhet/hårdhet men en gemensam bäddmadrass, och så tänkte jag göra en egen sängstomme av någon träskiva, skummgummi och ett snyggt tyg. Har tänkt mig brunt/beige manchester, men det kanske är för vintrigt? Ska kika på olssons nästa gång vi går ner på stan.

I eftermiddag efter sovstunden så skall vi gå till David och leka! Jättemysigt!

Inga kommentarer: