torsdag 10 maj 2007

Mvc-besök, ikea-besök och barnfri!


Magmått på 30 cm, hjärtljud 148 och lite högt blodtryck, men det har sina naturliga förklaringar. Lite stressig morgon, och nästan på gränsen försenade till bm. Hade jag vilat så hade det visat på ett perfekt tryck, men jag fick en tid om en och en halv vecka för nytt bt.
Sedan ikea-besök med lite trevlig shopping och lunch, plus shopping på babyland! Pappsen vet ännu inte om det!

Det här påslakansetet har jag kikat på länge. Ljuvt och lite flickigt! Ovan fyndhörnelåda, nya bilder till ramar, och härliga stuvbitar som redan ligger i maskinen.



Den här snyggingen står i Maja´s rum och väntar på lilla M och pappa! De blir nog lite överraskade! Ville ha rosa kuddar, men de kommer in senare så jag tog blåa. Kostar bara 160 kr, så man kan gott kosta på sig några olika!!!!!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hej!
Precis samma påslakanset som jag stod o kollade på för nån timme sen på IKEA. Det är så fint. Alba har skrikit o skrikit hela dagen. Hon har nog ont i magen stackarn. Jag gjorde klart för JÖrgen att jag rymmer ikväll när han kom hem. En hel vecka själv med en sjuk tös och en hel dag med skrik får bara vara nog. Man blir ju TOKIG. Jag tog bilen o stack iväg några timmar. Vad skönt det är att bara få komma ut utan barn.

Vad skönt att du får en barn fri vecka. Det är kanske precis vad du behöver. Njut o vila och bara få vara lite ensam. Hoppas du känner dig lite starkare sen.
Kram Johanna

Hanna sa...

Vilken härlig dag! Man kan verkligen behöva vara barnfri ibland, även fast de är det bästa vi har.

Jättegulligt påslakanset - nu väckte du bestämt mitt åka-till-Ikea-begär!:)

Hoppas helgen blir lugn och mysig!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Johanna!
Stackars Alba, och så jobbigt för dig. Man orkar inte hur mycket som helst, även om man får avlastning av andra. Skönt att vara hemma igen? Trots att andra vuxna finns i närheten så är det ju en själv som har huvudansvaret (när man är borta eller ensam hemma) och man kan inte släppa helt. Härligt att ha bil och sticka iväg sådär! Helt rätt! På kvällarna är jag så trött, men det är nog inte så tokigt att rymma ibland.
Må så gott, och hoppas att Alba mår bra nu!
Kram C