tisdag 5 juni 2012

Hejsan hallå!



Bloggens längsta uppehåll, som inte ens beror på datorstrul.
Livet kom emellan.
Eller inte.

Jobbar nu mina 80% och kämpar på. Ryggen är inne i en ontfas, men det är inte så många veckor kvar till semester.
Väldigt skönt med en paus, även om jag gillar att blogga ofta, ta kort, stillebena (!) och piffa. det kanske kommer. Kreativitet föder ju som bekant kreativitet.

Sitter hemma i stan, vid ett härligt gammalt skrivbord vi ställt vid vardagsrumsfönstret. Min vy nu är Uppsala Domkyrka, en snutt av helga Trefaldighetskyrkan där våra juveler är döpta, Slottets kupoler, massor av härliga tak!
Sänker jag blicken ser jag fula lastkajer, jag väljer att höja min blick!

R och tjejerna åkte ut till torpet. Lånad byggställning för målning skall upp, ompyssling av planteringar och slutgiltigt konstaterande att jag mördat/dräpt våra lavendelplantor vi planterade då vi köpte paradiset för sju år sedan. Note to self: Inte leka Bosse Rappne i tid och otid. Det är bara ölandstoken som klarar mina utfall med sekatören....
Får tänka om och göra rätt!

Denna vecka bjuder på sommaravslutning med jobbet ( jobbar med de stora barnen nu-härligt!) där de stora barnen sjunger i vår nästgårdskyrka inför sina familjer. Barnvaktande av småkusinerna Vincent och Meja och firande av världens finaste pojke. Mosters stolthet David som fyller sju!
Hektiska maj/juni, men det är härligt att leva och att få vara del av så många fina händelser!

KRAM till alla som läser!
Återkommer säkerligen inom kort, och då med foton jag själv tagit!
Lånat ljuvliga bilden från we♥it

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Har saknat dina inlägg, fint att du är tillbaka :)
Skönt för ryggen att jobba med de äldre, bra val. Själv ska jag som alltid jobbat med de äldsta, börja jobba med barnen i två-treårs åldern. Spännande! Men först två kurser kvar, sen så :) Längtar tillbaka massor.

Kram på dig och var snäll mot ryggen!

Anonym sa...

Saknat dina inlägg! Men jag får ju höra lite "skvaller" från din fina syster om dig och de dina!
Ha det så gott!

Kram Fia