torsdag 22 april 2010

Fullerö

Ljuvligt kuddfodral från Nyblom & Kollén.
.
Tjejerna har varit krassliga, dåliga i magen på dagis så de ringde dit mig igår efter lunch. Hem med två trötta febriga tjejer varav den ena somnade i bilen bums, sov igenom tre in/ut i bilen, upp/ner ur vagnen när vi handlade förnödenheter på ica. Tjejerna fick varsin tidning och likaså jag!
Maja somnade i vår säng på em. Älskade snuttor! Mammahjärtat går i bitar samtidigt som mitt tålamod sätts på prov. Relativt pigga men febriga har de stundtals härjat runt.
Maja ville ut och få luft för magen (!) så jag tänkte att en tur till Fullerö handel skulle vara lagom luft och lite mammalyx! Maja gillade barn/prinsessavdelning mycket! "Vi skall inte köpa idag" var en mening jag fick höra när hon stod och höll i ett prinsesstält. Den sentimentala mamman inom mig sa ja, den lite mer konsekventa sa nej. Den konsekventa vann. (Dock köpte jag två små ljuvliga vaser och servetter med ett budskap i stil med: "enjoy the food, take a glass of wine and have fun". Tjejmiddagsvarning på dessa!)
-
Kuddfodralet ovan går på 129 kr, och skall absolut förgylla soffan i vår. Tänkte ta in rosa nu, blandat med lite smutslila. Ut med det gula med andra ord.
-
Håller tummarna för en natt med mycket sömn (sömnkontot står på så många timmar minus så det är i stil med liten-ny-baby-som-äter-jämt....), två pigga tjejer som orkar med en tur ner på stan och lite gott bubbel i glasen.
Löningsfredag är värt att fira!
-
Må så gott!

Inga kommentarer: