onsdag 26 maj 2010

Nu

Tv-tittandes mycket koncentrerade tjejer. Just nu är det Leila som gäller. De dukar upp bunkar och slevar på vardagsrumsbordet och bakar. Vi har mycket färgglada Sigvard Bernadotte-bunkar och slevar så det blir precis som på tv!
Sommarklänningar/tunikor fyndade på Lindex. 49 kr!
.
Ellen har feber och Maja verkar vara på gång med feber hon med. I måndagskväll upptäckte jag en ganska så stor knöl bakom Ellen ena öra. Iskall av skräck på en gång, samtidigt som jag vet att barn ibland kan få svullna lymfkörtlar. Fick en tid igår på vår husläkarmottagning, och fick träffa en jättebra doktor som lugnade mig och klämde på Ellen.
Vår mottagning ligger i ett av Uppsalas tjusigaste (!) områden, Kåbo och jag gick där och njöt av alla vackra villor. Vi gick även igenom Botaniska trädgården där Ellen fick den obligatoriska glassen. Det blev en bra gårdag trots allt.
-
Eftersom jag ej bloggat på ett tag kommer en liten bildkavalkad i nästa inlägg!

Inga kommentarer: