fredag 10 september 2010

Kafferep

Två coola och en ljuv! Eller nåt! Idag har vi varit på ikea. Leklandet, korv, pizzaslice, glass och servetter.
Medans de tre härjade runt så slog jag mig ner i en skinnsoffa i restaurangen och bläddrade i sköna hem, bolig och plaza interiör. Ett helt okej sätt att spendera en timme på!
Hemma igen gjorde jag en god fruktsallad.
Nu fikas det varvat med att skrida fram i vacker klänning, alternativt rocka loss med en rosa gittar!
Björkefall från ikea som förra året var så otroligt extremt ombloggad. ALLA skulle ha den. R kom hem med den förra veckan och jag gillar den skarpt. Den är maffig och lite tuff.
Lila servetter ikea och prickiga från gekås.
,
Om två veckor är det jag som står som värdinna för tjejmiddag. Äntligen! Har klurat på en dukning, men får nog fundera igen, för hur läckert var inte lilla med prickarna?!
Menyn för middagen är i princip klar.
Vad som också skall vara klart är nästa fredags mission: vitrinskåpet som syns i bild. Det skall städas ur, putsas upp och rensas. Allt som skall tillbaka in skall diskas. Det är rörigt och jag gilalr det. Men nu är det lite för rörigt!
.
Snart dags för fredagsmys!

4 kommentarer:

Det växer sa...

Låter som du haft en riktigt fin dag. Och nu är det helg för oss också! Hurra!

syster A sa...

Återigen TUSEN TACK för all hjälp! Coolingar och en vacker-som-en-dag-Maja ♥

Mitt hjärta svämmar över av kärlek till dessa de finaste av alla fina!

Cecilia sa...

Fina barn :)

Maja sa...

Caroline!

Fre 1 okt har vår förskola stängt och det skulle ju vara jättekul att komma och hälsa på er, om vi får? Kan vi inte prella och bestämma några dagar innan? Vore myyys! KRAM