lördag 18 september 2010

Long time no blogging

Köksbordet är vitt!
Fredagsmiddag. Lite av varje. Cocacola.

Kvällsgott. Härliga ostar från delidisken på ica där svåger F börjat jobba och är som fisken i vattnet. På rätt plats med andra ord!
Ett gott rött till.
,
Länge sedan jag bloggade. En dryg vecka. Lusten har funnits, men inte orken.
Somnade halv sex häromkvällen och sov till halv sju morgonen efter. Ibland tar vardagen på krafterna. Inskolning av pyttebarn gör att det känns som att vara mammaledig igen... Ett tips som alla föräldrar borde få innan inskolning är att se till att barnet har ngn form att tröst. Det behöver inte vara napp, men allt utom att bara mammas bröst är tröst är bra. (Suck liksom........)
.
Igår hade syrran och jag en toppendag på stan. Utan barn. En hel del shopping. Lite överraskande mycket. Härlig känsla att köpa det man vill ha. Vinterjacka till mig, vinterkläder till Maja, skjortblusar till tjejerna, snyggaste klänningen till mig. Och så lite mer....!
.
Sitter just nu i kökssoffan och känner doften av en äppelpaj som syrran svängt ihop med David. R och tjejerna är på stan och snart kommer Cissi med Jossan och fikar. Många runt bordet precis som jag vill ha det!
.
Är nog stans värsta pmshäxa och lider som sjutton av det. Irriterar mig på allt och alla. På småsaker som inte är ngt. På folk som skall "fånga dagen". Hur fan fångar man dagen? Med håv eller........grrrrrrrrrrr.
.
Ha en fab lördag eller nåt sådant töntigt!
;)

1 kommentar:

Det växer sa...

Äntligen ett bra svar på käcka "fånga-dagen"-kommentarer när man inte vill ha dem!