söndag 16 oktober 2011

Frågor & svar!

1.Varför började du att blogga?
Min första blogg startade jag våren 2006, då Maja var ett par månader.
Tanken var då att ha bloggen som en dagbok jag delade med mig av. Att dokumentera Maja´s utveckling.
Inredning slank med även det, dock i liten skala.Flyttade bloggen till blogger och gillade alla olika möjligheter till olika layouter, färger etc. Även denna blogg var mycket Majas.
Under föräldraledigheten hittade jag scrapbookingens värld. Hade även en blogg för att få utlopp och eventuell feedback på mitt skapande. Har alltid varit mer eller mindre kreativ. Just nu är fotograferande och skapande av stileben min mest kreativa sida. Jag älskar dock att skapa med händerna och har även en blogg med skapande alster jag säljer på beställning.
2. Vad har du för mål med bloggen?
Mitt syfte med att blogga har främst varit att dokumentera mina barns utveckling, men har mer och mer kommit att bli en slags inredningsdagbok/inspirationskälla blandat med familjeliv och guldkanter.
Att få kommentarer/feedback är superkul, men det är inte det viktigaste för mig.
3. Vilka bloggar följer du?
Se min länklista till vänster!
4. Favoritfärg?
Rosa, vitt, svart, brunt, grönt, grått.
Mycket natur.
5. Favoritfilm?
Har nog ingen speciell, gillar feelgood och katt/råtta-filmer.
6.Vilket land/länder drömmer du om att besöka? Varför?
Om en månad åker vi till gran canaria, en dröm för oss som barnfamilj. Annars ligger ju Danmark alltid högt upp på listan, och såklart USA. Vill så gärna tillbaka till NY när tjejerna är stora nog att uppskatta stadspulsen.

Fick denna lilla frågeställning av gulliga Bella för ett tag sedan.
Skickar vidare till dig som känner dig manad!

1 kommentar:

Gabriella sa...

Roligt att läsa dina svar :-)
Den där Gran Canaria resan skulle jag kunna ge vad som helst för just nu, guuu så skönt!!
Ja du såg att jag fick tag i mattan till slut :-) Tack för tipset!

Kram, ha en fin dag