torsdag 15 december 2011

Apelsin & röntgen


Torkade apelsinskivor igår. Lätt, men det tog tid. Många timmar i ugnen, på låg värme.
Snyggt på ett vackert fat tillsammans med kanel och valnötter. Perfekt som piff på julklapparna också! Måste nog köpa röda äpplen och torka. Om inte annat för att det är så gott. Torkade äppelskivor doppade i mörk choklad kan nog vara värt att testa.

Hade en tid hos min husläkare idag. Hon gav mig en remiss till drop in-röntgen. 13,45 var jag färdig. Ibland fungerar välfärden i detta land. Hoppas att det "bara" är ett ryggskott som min läkare tror.
Stressade som en galning till bilen som jag parkerat mitt i stan, kom tio minuter efter tiden gått ut men kunde andas ut! Kände mig så tuff så jag körde faktiskt på Kungsgatan ett par hundra meter trots att det är dubbförbud där... Ajabajja!
Innan röntgen hade jag en timme över. Tog en stor latte och en urgod saffransbulle på Espresso house. Sjönk ner i en två snyggsnygga soffor som tid mittemot varandra, fullproppade med lodge-iga kuddar och bara njöt. Mammalyx på extremt hög nivå!

Skulle gått på afrikanskt julbord ikväll med jobbet. Är nog för slut för att göra det. Förra året gick vi  på sydamerikanskt julbord. Jag vill helst ha traditionellt julbord. Ge mig sill och lax!
Bortskämt kanske?

2 kommentarer:

syster A sa...

Så skönt att det gick så fort. Jag tycker du ska ta dig iväg på julbord, bra att komma hemifrån och ha lite trevligt!

Kram A

Anonym sa...

Så fint med torkade apelsinklyftor!!
Du kan du!

Hoppas att du blir bättre i ryggen mycket snart! Förstår att det tär på dig att bara gå hemma.

Stor kram till dig!

Fia