måndag 16 januari 2012

Grönt är skönt!




Måndag igen!
Började dagen med att träna. Halv åtta stod jag på crosstrainern.
Härlig känsla att slå sig ner i soffan nyduschad och med sällskap av nyhetsmorgon, en tallrik gröt med färska hallon och några koppar kaffe en dryg timme senare!

Inspirationen ovan kommer från cox and cox, ikea och svenskt tenn. Jag älskar grönt!
Småvaser i samling är ursnyggt. Kommer nog att utöka min lilla samling med fler i vår. Solitärer av ranunkler, germini, rosor eller ett litet fång mimosa!
Ljusslingan virad runt trädstammen är en vårnyhet från ikea. Ett par stycken till torpet tack!
Kudden från svenskt tenn kostar som en halv soffa på ikea så den får jag drömma om.

På tal om grönt så har jag en tjejmiddag att se fram emot om knappt två veckor. Dags för tjejegänget att samlas igen och denna gång är det syrran som är värdinna. Tema grönt, tolkas på valfritt sätt!
Kul med ett tema och när man som gäst får anstränga sig lite.
På tal om tjejmiddag så skall jag på stor 35-årsfest i slutet på mars. Min fina vän L med butiken Papper... skall ha kalas. Bara tjejer! Kul kul!

Nu skall jag lyxvila då det inte blev så bra sömn i natt. En viss liten fyraåring kom inspringande innan tolv, och kastade sig upp i sängen på mig och gonade ner sig. Där storasyster redan låg..... och två trötta föräldrar som inte orkade gå tillbaka med de.
;)
Skyll sig själv liksom....!

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är när barnen kommer o lägger sig i föräldrarnas säng som då föräldrarna kan smyga ut o sova i barnens sängar höhö.
ja grönt är skönt det är min favvo färg!!
// Mimmi

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

....men barnens sängar är lite för korta ju!

;)

syster A sa...

Åh vad fina bilder på massa fint! Ljusslingan; ja tack! Kudden; ja tack! Flaskorna; ja tack!

Enkel stil sa...

Kudden från Svensk tenn fanns i hela butiken när vi var där. Jag tror jag kände på alla som fanns i butiken. Det kostar j inget!

Anita