tisdag 28 november 2006

Fika med mammor och barn!

Idag har vi varit på träff med föräldragruppen, en spontanträff där sex av oss kunde vara med. Kul! Maja lekte med de andra barnen som så smått har kommit ikapp vår snabba tjej. Roligt att se de andra krypa runt nu och inte bara Majsan. Maja tog två steg idag mot mig!!!! Stolt mamma, och stolt dotter!

En av mammorna är runt på dagisvisningar, och fällde den smarta kommentaren om ett dagis som "mest är till för akademiker", dvs akademiker för förtur, och att "akademiker ställer större krav på sitt dagis". Jasså?????????? Så vi som inte är akademiker är vi dumma i huvudet och inte har vett att ställa krav på våra dagis etc? Då visste hon inte vad hon skulle säga.... En doktorand som tycker att akademiker är bäst. Blir sååå trött på sådana människor. Jag har absolut inget akademiker-komplex (eller vad man skall säga!) och tiden får helt enkelt utvisa om jag vill/kommer att plugga mer. Just nu känns det inte så, men jag kommer säkert falla tillbaka på "sjuksköterske-drömmen" igen. Det viktiga är hur man är som människa inte hur många poäng man har pluggat ihop, plus att en "vanlig" människa som har upplevt den rikitga världen på dagis, korttidshem eller var man nu jobbar har den livsviktiga gåvan empati!!

En trött Maja sover och jag vill göra detsamma! Men jag tänkte vila när R kommer hem.

Är nog lite på krigsstigen idag, för jag har ringt till vårt saktfärdiga hyresbolag och sagt åt de att nu får de allt ta ner lappen om att min man är ordförande i Hyresgästföreningen (eller "klubben för inbördes beundran" som den också kallas.) R avgick som ordförande för snart två månader sedan, men "gårdskarlen" här är så otroligt lat och de på kontoret vet ingenting om någonting så man får tjata och tjata. Har inte lappen åkt ner på fredag så ringer jag på måndag igen. Sådeså!

1 kommentar:

Anonym sa...

På dom bara! Jag hakar på!