onsdag 13 februari 2008

Tack alla rara för de

fina kommentarerna till förra inlägget!

Här hemma packas det och städas så mycket det bara går. Tyvärr är båda tjejerna sjuka nu med hosta och feber. Maja blir hemma från dagis tors+fred så schemat blir en smula ansträngt nu. Ellen är ju inte heller "sitta-still-på-en-filt-och-låta-mamma-städa-ifreda-babyn", hon är snarare "vill-hjälpa-till-mamma-jag-kan-väl-ta-ugnen-babyn". Vi fejjar på och hoppas att kunna lämna en så fräsch lägenhet som det bara går på lördag! ;)

Stylistakademin igår var lite tråkig. En man från Stadsbudskontoret var där och drog hela företagets historia, gamla svart/vita kort, gamla brev, intyg mm. Dötrist. Och inte en särskild inspirerande talare. Men han var stolt över sitt företag! Nästa lärare var en liten smula inspirerande, och han var föreståndare för Röda korsets butik Kupan här i Uppsala. Han berättade om Röda korset och allt de gör för människor i världen och lokalt. Intressant, och tankeväckande. Det finns en grupp som arbetar frivilligt (alla gör det) med att ta ut människor, gamla människor så att de får känna gräsmattan under fötterna. Projekt gräsmattan. Man vill gråta när man hör det. Både av sorg och av glädje. Att våra gamla skall behandlas så illa, att de inte kan få komma ut i ljuset och solen utan att frivilliga hjälper de är hemskt. Hade man mer tid.....

Kommer förhoppningsvis gå ännu en kurs i vår! En spännande inriktning, och ett stort plus att ha med i sin meritförteckning! Inredning på ett annat sätt.

På tisdag är det dags för första praktiktillfället. Med feng shui experten som handledare. Jag och en gullig tjej på 20 år går tillsammans. Sedan är det uppehåll i nästan en månad då jag skall göra minst två egna konsultationer. (Mimmi och Jannika! Ring mig! Jag skulle vilja göra din hall Mimmi och gärna hemma hos dig med Jannika. Jag har bil om ni behöver/vill åka till ikea och köpa ngt, plus en urmysig bebbe!!!! Kram!) Hoppas få ihop så många olika "praktiklägenheter" själv förrutom de två jag får från kursen. Det kan vara en hall, ett kök, hela lägenheten! Så vänner, vill ni ha hjälp att "rensa i röran", ring mig!

Nu hojtar en liten sötnos på mamma!

Godnatt, bara en vecka kvar till Greys igen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännade med flytten. Men vad jobbigt att packa och fixa allt med två sjuka tjejer.
Vad skönt att det har gått så bra med Maja på dagis. Det måste vara så skönt för dig att kunna slappna av och bara ägna dig åt Ellen lite på dagarna.
Det vore kul att ses nån dag. Hör av dig när det lugnat ner sig lite för er. Jag är hemma på 50% nu och tror inte att jag kommer gå upp i tid närmaste veckorna i alla fall.

A det gott!
Kram Johanna

Anonym sa...

Kul...
Vi har inget lägenhet...

Du är välkommen om det fnkar i vårt hus.
eller på min salon som behöver lite piffning...

Grattis lägenheten.. är ledig på tis efm och du vill ha passning:-))
/ kIna