onsdag 10 juni 2009

"Din order är skickad".....!!


Detta härliga överlast från Anna O är på väg hem till oss i skrivande stund!
"Prisa gud, skatteåterbäringen är här!!!" Och med den en shoppingglad mamma! ;)
Toppen onsdag med en tur upp till Gränby köpcentrum, lite shopping, lite lunch och sedan direkt hem till vårat sällskap syrran och David för tårtfika (marängtårta med jordgubbar och lemoncurdgrädde-mums!). Efter det veckans andra pass på friskis! Skönt, med jag börjar bli otålig. Tränar två ggr per vecka och tar i ordentligt, men det känns inte så mycket annorlunda i kroppen eller på vågen förrutom att jag klarar i princip hur många armhävningar och situps som helst! Vill träna fler gånger per vecka men har inte fått ihop det. Har blivit beroende och älskar känslan när man tar i så svetten rinner. Bra insättning på må-bra-kontot. Är även sugen på att prova på yoga till hösten. Hoppas jag kan kombinera det med mitt arbete som kräver en hel del kvällsjobb. Träffade en arbetskamrat idag och det börjar kännas bättre och bättre hela tiden! Vi har ju i princip två månader kvar att mysa på. Är ju väldigt priviligierad som har kunnat/velat vara hemma så här länge.
Imorrn skall jag "barnvakta" min guddotter som är sju. Vi skall mysa, sy en kjol till henne och sedan tänkte jag ha kvar henne plus mamman på middag. (Vad önskas C?) Fredag åker tjejerna och jag till Nickis äventyrslek med en granne med en treåring och en ny bebis! Vi lunchar på ikea innan vi åker hem för att packa för en torphelg. Helgen avslutas med barnkalas och med det första efterlängtade besäket hos den nya lilla familjen, med kusin Vincent i spetsen!
Det blir nog en toppenvecka trots att sommaren tagit en paus!

Inga kommentarer: