fredag 13 augusti 2010

Fredagsblommor!

Aster.

St paulia i ljuvlig nyans.


Vit st paulia.
Söt som socker. Men vad hette den nu igen?!
Sammetslen storbladig växt. Lila under bladen!


Plättar i luften.


Myrsine. En variant av myrten, men lättare att sköta. Kostar en slant, men håller den längre än en myrten så är den värd varenda krona. (Kan också ha att göra med hur gröna fingrar man har har jag hört...!)

Nya hyllan i vardagrummet och kalasvimplarna jag gjorde till Majas treårskalas. Scrappapper och brett presentsnöre, lite tejp och vips en vimpelräcka på flera meter. Ellens treåskalas är kalas nummer fyra med vimpalrna. En tradition.



Finaste fredagstjejerna. Pippipussel. Snuviga.
.
.
Hemma själv!
Tjejerna och R är på torpet. Imorrn hoppas jag att ngn nappar på min annons som ligger ute på blocket!!!!
Njuter av vin, av tystnaden, och att längta! Behöver få vara själv en stund. Utan juveler som hänger i kjoltyget!
;)

2 kommentarer:

sandra sa...

Fint ni har det, har kikat igenom bloggen lite :-) Ja ibland är det skönt att bara vara hemma utan barn som springer omkring, framförallt att kunna sitta ner 2 minuter :-) Kram!

Gabriella sa...

Myrsine? Måste kika efter en sån då, mina myrten har också en benägenhet att vissna- allt för fort... Tack för tipset!

Bella