tisdag 24 april 2007

Upp och ner är det nu!

Just nu upp. Men det kan lika snabbt vända...... Maja har kommit in i en period (det måste vara ett utvecklingssprång) och kan bli så ledsen, irritertad, frustrerad så jag känner inte igen henne. Lägg till det att jag börjar bli ganska så jättegravid, med allt vad det innebär. Gråter, gråter och gråter. Har inte så mycket tålamod och ork till Maja´s små utbrott, vilket gör mig ännu mer ledsen eftersom hon är det finaste jag har, och vill ju orka med henne. Igår skulle vi fika med en kompis och hennes söta Alba , men Maja grät/var ledsen under hela fikat som inte blev så lång.... Maja har aldrig "varit" så förrut. Kände inte igen henne alls. Vi var tvungna att gå hem. (Dock fick jag mitt shoppingbehov en smula tillfredsställt = tröstshopping, då jag hittade en underbar dock lite dyr lavendel/olivdoftande tvål plus tidningen Lantliv innan vi drog oss hemåt) Hade sett framemot det fikat hela helgen...vi får göra ett nytt försök snart! Det är ju synd om Maja när hon mår såhär, och känner sig ledsen....

Idag skall syrran ta Maja och sedan hämtar R henne hemma hos de efter jobbet. Tack! Skall gå ner på stan en liten vända och sedan gå hem och bara va!!!!!

På fredag åker R till Rom med jobbet och kommer hem måndag natt, så bästis sover kvar här på fredag, faster tar Maja på lördag och på söndag har syrran, bästis och jag bokklubb plus lite senare på em tjejmiddag så det kommer bli en ganska bra vecka i allfall!

Det låter som att jag inte skulle kunna ta hand om vår dotter, anledningen till att jag få så mycket avlastning nu är att Maja och jag i princip sitter ihop...jämt. Vi har inte så många som kan avlasta "bara sådär", eller så är vi för dåliga för att be om hjälp....

Vi hade ju övernattningspremiär på torpet i lördags, och hade så mysigt! Solen sken, dock blåste det lite, men vi hade det supermysigt! Bildbevis kommer när jag har lärt mig att ladda ner bilderna från vår nya kamera.

Just nu står Maja och tittar på bananer i pyjamas och bara är för söt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det var kul att ses igår även om det blev lite kort. Men vad ska man göra när Maja inte var på humör. Du är en jättefin mamma som är så lyhörd för Majas behov. Du ska inte ha dåligt samvete för att du är lite trött och känner att du inte orkar så mycket nu. Maja är nog inne i ett utvecklings-språng och det är väldigt tufft ett tag då. Sen är du dessutom höggravid. Maja är en trygg liten tjej i grunden och hon hittar snart tillbaka till sig själv igen. Försök att inte ha så höga krav på dig själv.

Du klarar detta jättefint!

STOR KRAM
Johanna

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Tack, tack, tack, tack,! Tårar i ögonen nu! Gulledej!
Ha en bra resa!
Kram och tack för igår!