tisdag 9 oktober 2007

Ellanbellan, SueEllen

har varit på läkarkontroll idag. Ok-stämpel i rumpan. Hon har en trång tårkanal i högra ögat så det rinner nu när hon är förkyld. Inget man gör något åt, ev gör man ngt när Ellen är ett år om det fortfarande är ett problem. Och då brukar det ha gått över när man fått remiss och en läkartid! Det som brukar vara jobbigast är andra människors kommentarer om hennes geggiga öga sa doktorn och gav mig tips på vad jag kan säga om herr och fru okänd skulle få för sig att tycka och tänka. Så där som människor kan göra. Lägga i sig i sådant som inte angår de. Men de vi känner och umgås med är inte sådana. Det är skönt tycker jag. Att slippa alla goda råd och "så här gjorde jag" "gör så här istället"! ;)

Dagens färskaste mullegull siffror: 5245 gr, 58 cm! Maja var ca tre månader när hon hade dessa siffror, minus några hekto på vikten! Två totalt olika tjejer! Eller som min ena moster sa idag när vi stötte på varann i Uppsalas senaste skrytbygge musikhuset. Maja är lik R och Ellen är lik mig. Hmrpf!!!!! ;) Jag har faktisk fött två barn mycket tätt. Ju. Ju. JU!!!!

Nu tar jag en klunk av det goda vita vinet McPerhson och ser fram emot ännu en dag med de ljuvligaste två!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mullegullmullgullmullmullgullmull-mys-tjej! Mosters lilla skrutta.