måndag 1 oktober 2007

Mina hjärtan sover

och jag njuter av en kopp kaffe och lyssnar på Peter LeMarcs nya! Superbra och mysigt! Ny öppen förskola för oss idag. Lite svettigt spring med liften för att följa efter Maja i de olika rummen, men urmysigt ändå. Toppenhärlig sångstund. Och så har jag en ny kompis! ;)

Imorrn lek och mys med kusinvitamin David, Max, Hugo och mamma L. Onsdag öppnis igen. Torsdag? Fredag ev ännu en ny öppnis med min nya kompis M och hennes två döttrar! Roligt med alla olika alternativ som finns!

Hemma HAR bomben slagit ner. Måste, måste ta mig igenom alla hundratals inredningstidningar för att spara favoriter och riva ur inspirerande hem....eller kasta på en gång? Har ju Sköna Hem från 1996, och det är nostalgi på hög nivå!

Hörde Maja sitta och räkna idag; tre, fyra, fem ,sex! Varje varje dag kommer nya ord. Hon sa även "mamma sitta där" idag! Hon är så duktig, så söt, så underbar. Hon älskar att"spinga", och berättar när hon gör det (hela tiden!). Tycker om "puppel" =pussel. Måste ta mig tid att skriva ner allt härligt hon gör. Det bästa som finns är att sitta på golvet med henne och bara insupa hela Maja och se allt hon gör. Man förlorar sig lätt i henne. Hennes tunna flygiga hår som står runt huvudet på henne när hon far omkring. Hennes söta lilla mun som pratar och pratar. Hennes fina små händer som pysslar om dockan, bäddar, matar och vaggar. Hennes ben som nästan trasslar in sig i varann när hon springer. Hennes härliga leende när hon ser andra barn som busar. Hennes fina omsorg om Ellen, när hon pussar och klappar. Hennes sätt att stå upp och göra imsevimse rörelser till många olika sånger, eller sitta på sin madrass och sjunga. KÄRLEK! Tänk att R och jag har gjort henne, en sådan perfekt liten flicka! När hon har lagt sig på kvällen saknar jag henne på en gång och längtar till ännu en dag tillsammans med henne! Tänk att man kan älska någon så mycket. Det är mäktigt och stort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad himla fint skrivet!
Känner igen alla de där känslorna, man får inte nog, skulle kunna insupa sitt barn 24 timmar om dygnet!
Majsan äääär helt underbar!!

Kram C & J