tisdag 9 oktober 2007

Två förkylda barn och en mamma

som älskar sina underbara barn, men som snart blir gaaaalen av detta klängande, klättrande och mammande. Maja vill helst krypa in i magen igen, hon till och med drar upp tröjan! ? ! Ellen tittar med längtansfulla blickar efter det bästa som finns på denna jord : maaaaaammmmmaaaaaaa. Och det är underbart att vara mamma. Men nu är det tufft. Om vi bara fick sova lite bättre. Fler timmar i sträck. Få vara i fred lite lite lite grann.....bara liiite. Jag skulle vara en gladare mamma som inte gråter och ryter i åt Maja om jag bara fick vara lite ifred. Maja säger "mamma lessen" när jag gråter och kommer med papper (eller rättare sagt vill att jag hämtar papper som hon sedan ger mig -gulle) Jag vill inte att min 19 1/2 månaders gamla dotter skall kunna säga mamma lessen. Det känns inte bra. Men jag kan inte hejda tårarna när jag är så trött. Ellen vill helst bara vara hos mig på kvällarna. Stackars R får tjuvhålla henne och skall helst stå upp, och knappt det är bra.

Men jag älskar dessa underbara juveler av hela mitt hjärta. Ju.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej caroline!!!ja det verkar som du har det tufft just nu men du fixar det!!!jag tycker du e otrolig med barnen ,gör så mycket saker med dem!!!kämpa vidare,det blir lättare med tiden!!!kram från jannika moa o jakob

Anonym sa...

Moster säger: SKITGRISAR! Men jag älskar er, både helan och halvan :)!!