tisdag 17 juni 2008

Dagen igår

bjöd på blommor!
Blomsterbutiken som vi passerar till och från dagis hade 50% rabatt igår. Och endast igår! Jag handlade! Kan man säga ;) Nu står det pioner i vardagsrummet, nejlikor i hallen, rosor i sovrummet och gerbera i tre nya vaser vid tv´n. Syrran fick en söt rosa-vit bukett med rosor.
Härligt med blommor, man blir så glad av det vackra.

Fick även igår höra : jag älskar dig, dock sa Maja inte det till mig, utan till sin lillasyster! Sötnosar! Ellen har lärt sig att säga tack tack efter maten = kack kack väser hon fram. Hon vet var magen är, var lampan är och kan förstå en del instruktioner. Hon försöker bland annat att ta på sig sina och andras skor titt som tätt! Hon tycker också om att gå omkring med saker, gärna hinkar och då skall det vara en i varje hand. Självklart ligger det en sko i hinkarna! Hon sitter gärna bredvid Maja på mysmadrassen och läser böcker. Pixiböcker gillar hon och böcker med autentiska bilder. Hon dansar så fort Maja börjar sjunga en sång.

Kan fortsätta i all oändlighet! Stolt stolt stolt!

Ikväll skall vi hem till the extended family och träffa mormor E, som Maja för övrigt väldigt gärna ville bjuda på pannkakor till lunch idag!

Sitter här med en slät kopp kaffe. Har börjar med nutrillet barer och annat tjaffs. Nu är det slutammat (vilket känns bra, både Ellen och jag trappade ur i lagom takt, och jag vill inte amma en stor tjej med massor av tänder. Det är liksom inte min grej..........) så nu kan jag dieta hur som helst. Dock "bara" i veckorna........ Har vi hört det förr? Nåja, jag är i allafall ganska fin i håret då jag färgade håret i dag med en ljust brun/blond nyans. Helt ok, och enkelt!

Nu skall jag försöka skapa lite tavlor medans juvelerna sover!

3 kommentarer:

Kiddan sa...

Härliga ungar du har! Oxå ;o)

Just att kunna dieta hur som helst längtar jag efter! Ska nog sluta amma helt efter sommaren och "ta tag i eländet" som jag kallar bilringarna ,o)

Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Härligt att se på när barnen utvecklas och växer. Det är så roligt och man blir så lycklig av dem.

Kram Johanna

Cecilia sa...

Haha, du vet väll vilken tantvarning det är på uttrycket "en slät kopp kaffe" ;)!!

Ello Bello och Majsan är bara för underbara. Ellen är inte klok med allt hon gör. Lilla stora vännen!

kram C, vi ses imorgon :)