fredag 27 juni 2008

Sommarlov

Äntligen har hela familjen sommarledigt tillsammans. I sju veckor! Härligt! Vi kommer att spendera mycket tid på torpet, förhoppningsvis ta en tripp ner till Skåne och Danmark. Och faktiskt börja på renoveringen hemma. Maja gick på sommarlov i går och tillsammans med kusinvitamin så gjorde vi små presentpåsar till all personal på dagis som har tagit hand om våra barn. De får kusmi-te, choklad, honung och karameller.
Idag slutade även R på sitt jobb för att gå tillbaka till sitt gamla. Att sitta inne på ett kontor utan den flexibilitet som det förra arbetet hade är inte riktigt hans grej. Han är urduktig och trivs som säljare, men måste ha lite mer frihet. Men vem vet vad som händer om några år, en av de högsta cheferna för företaget i Sverige vill att R skall börja som chef för Uppsalakontoret. Det kanske passar bättre för oss som familj om några år med ett sådant jobb. Jag blir såklart superstolt över att höra detta. Min man! :)
En liten sommarpresent köpte tjejerna och jag idag till vår R. Rakprodukter från biotherm. Han blev nöjd! Och jag är jättenöjd med mitt fina fynd från myrorna. Den vackra vasen som pionen står i blev min för ynka 35 kr.

Nu är det fredagskväll och vi skall avnjuta lite vitt vin efter vår goda pasta med pilgrimsmusslor!
Må så gott alla rara som läser här :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Och VI är också jättestolta över R!!!!

Kramar A, F & D