måndag 30 juni 2008

Färg,feber och regn

Systrarna söta har feber. Ellen har haft det i två dygn nu och har ligger stadigt på 39 grader. Dock märks det inte så mycket på lilla matronan som springer omkring och pratar som bara hon kan och säger nej till allt! Skulle vilja filma henne hela tiden!
Maja hjärtat ligger strax över 38 men är ganska så tagen ändå. Trött, ledsen och mycket mammig och pappig.
Färg är inhandlat till sovrummet. Det blev alcros tofu. Lite för dyrt att snygga till en hyreslägenhet med så i övriga rum köper vi vanlig vit färg på rusta, typ! Gör man ett bra underarbete så spelar det kanske ingen roll om färgen kommer ifrån rusta eller från alcro och heter snö, eller tyll eller tofu...inbillar jag mig. Allt blir bättre än det som är nu.
Var in på röda korset med två proppade klädkassar. Orkar/behöver inte vara om-mig-och-kring-mig och hålla på att tradera. Det här är ett bra sätt att hjälpa till på och så slår man två flugor i en smäll. Mina bidrag går ut till försäljning, någon köper fina kläder billigt. Vinsten går till röda korsets hjälpverksamheter. Det känns bra! Prova på!
Regnet öser ner och det är ett passande spackla-slipa-måla väder!
I eftermiddag skall R åka till Björklinge och hämta ett skåp som vi skall ha i tjejernas lekrum. Expedithyllan ligger nu på blocket och har många intressenter, hoppas bli av med den senare idag. Nya stolar köpte vi i helgen, små kopior av myran/sjuan. En vit och en rosa. Deras lekrum kommer att få en rejäl makeover! Modernt blandat med lite äldre. Vitt, rosa och riktigt tjejmysigt! Renovering som vi tänkte vänta med har visst börjat ändå! Härligt!
Ikväll är det väl Ernst på tv om jag inte minns fel?! Jag kommer i alla fall att titta för honom gillar jag!
Trevlig måndag!

1 kommentar:

Diana sa...

Vad tråkigt att tjejerna är sjuka. Hoppas de kryar på sig snart!

Vill starkt avråda er från att köpa väggfärg från Rusta. Tyvärr spelar kvalitén på färgen roll, det räcker inte bara med ett bra underarbete. Vi provade i vårt sovrum på landet och med tanke på den rinnande konsistensen och långa torktiden hade det lönat sig att köpa kvalitétsfärg från första början, både vad gäller tid att måla/torka och antal liter färg vi var tvugna att köpa (målade 5 vändor och det tog nästan en hel vecka innan vi kunde flytta in i rummet, färgen luktade också helt avskyvärt). Dessutom är vi tvugna att måla om nu igen eftersom färgen har krackelerat på något konstigt vis. Kvalitén klarar inte av att värmen stängs av (vilket Alcros färg i de andra rummen har klarat alldeles utmärkt). Vill ni spara pengar behöver ni ju inte bryta färgen i en ad kulör om ni vill ha vitt utan helt enkelt använda er av obruten grundfärg istället.

Bra med goda gärningar (röda korset) även om det kan vara lite kul att få tillbaka lite av de pengar man lagt ut på barnens kläder.

Haha, jag måste vara en av de få som inte saknar Ernst i sommartorpet :) Tycker det är härligt med friskt blod och lite mer nyttiga hantverktips än Ernst-flum. Även om Isabell kan spåra ur lite för vilt ibland. Jag älskar i alla fall byggnadsantikvarie-Linda som får vara med, lokala begåvningar. Årets sommartorp ligger ju inte långt från våran by på landet :)