måndag 30 juni 2008

Hjärtegrynen

har troligen tredagarsfeber......... Maja har varit uppe och nosat på 40 grader. Ellen ligger runt 39. Och mitt hjärta brister av att se de så emliga. Tårarna bränner under ögonlocken. Maja ligger nu i våran säng med pappa, en fläkt och ett tunt tunt lakan. Frågade om hon ville ha joghurt, och det ville hon. Två skedar gick ner, med en darrande hand (hon ville hålla själv) sedan fick det vara nog. Hon dricker i alla fall ordentligt. Ellen ligger i sovrummet (nu har hon flyttat in till Maja) och sover gott och känns sval.

Imorgon blir det nytt i lekrummet beroende på hur de mår. Maja kanske är såpass pigg att hon vill hjälpa till att inreda skåpet. Ellen kommer definitivt att vara med på noterna! En del av deras böcker kommer vi ha i den svarta däckkorgen som Jysk hade för ngn månad sedan, resten av böckerna i skåpet. Det kommer att vara rent, och mycket lekyta. Skall göra en spis av en pall och egenmålade plattor. Vajern i ek skall upp, och så blev både R och jag förtjusta i Ernst hela-väggen-list!

Nu skall jag gå och nosa på mina juveler.

4 kommentarer:

Designdrömmar sa...

Stackars dina små tjejer, hoppas att det är tredagarsfeber så att de blir pigga snart igen. Har också sjukstuga här hemma:-( Min yngsta fick tredagarsfeber för ca 3 v sedan som övergick i dubbelsidig öroninflammation, sen fick hon en riktig förkylning som gick ut i öronen igen så nu har hon öroninflammation igen, dessutom har hennes storasyster fått magsjuka. Jag hoppas att lillan slipper det iaf. Man vet att man lever... Men det är väl så att vara förälder. Hoppas att de kryar på sig och att ni får en bra vecka trots allt.

Kram Åsa

Hanna sa...

Ja, usch vad man tycker synd om ungarna när de är skruttiga...hoppas de kryar på sig kvickt båda två!

Superkul att inreda barnrum ju! Hade jag pengar skulle jag nog göra om Salmas rum varje månad bara för att det är så roooligt:)

Anonym sa...

Hoppas att de mår bättre snart. Det är så trist när de är sjuka. Man tycker så synd om dem. Skönt att ni båda är lediga i alla fall och kan hjälpas åt på dagarna.

Kram Johanna

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Tack för era goa ord!

Kram Caroline