tisdag 30 december 2008

2009

Medvetenhet
Lugn
Harmoni
Lycka
Skönhet
Kreativitet
Utmaningar
Kärlek
Återvinning
Ord som jag kommer att leva efter under 2009. Medvetenhet om livet, om miljön, om nuet. En tillvaro som förhoppningsvis kommer att präglas av ett lugn, en harmoni som vi i familjen kommer att leva i. Känna lyckan över att få ha en sådan fin familj och fina vänner. Att bo bra, och ha det bra. Att fortsätta se skönheten runt omkring mig; i min familj, i årstidskiftningarna, i det blåa ljuset på himlen, i det lilla lilla vackra i vardagen.
Att få leva ut min kreativitet ännu mer, att få tiden till att skapa och anta nya utmaningar.
Att leva med kärlek som ledord.
Att tänka och leva med återvinning som ett tydligt val i våra liv. Byta, ge bort, sälja/köpa begagnat.
Och såklart, att ge mig den att de där kilona skall bort! ;)
Mycket av det jag skrivit är så självklart och så vi redan lever. Men att pränta ner det får mig i alla fall att kanske tänka i lite nya banor, och att verkligen försöka få till en harmonisk vardag med två små barn!
Gott nytt år från mig till alla er fina som berikar mitt bloggande med fina kommentarer och uppmuntran!

9 kommentarer:

syster A sa...

Åh vilken bra plan för 2009. Jättefint skrivet.

Kram syrran

Anonym sa...

Gott nytt år till er alla!


Vilken finplan 2009,den ger en massa bra tankar:-)

// K

Anonym sa...

Finfin plan för 2009! :)
Önskar er ett Gott Nytt År!
Kramar Fia

Cecilia sa...

Puss puss! Bra löften! Kram

Karoline Sigoldson sa...

Gott nytt år! låter som att du har en bra plan...
:-)

Anonym sa...

gott nytt år önskar jannika moa o jakob kram

Linda -Galleri Palla sa...

God fortsättning! Vilka fantastiskt bra ord att leva efter :)

Yogamamma sa...

Annorlunda och vackert skrivet om förväntningar inför nya året. Gott nytt 2009!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.