fredag 2 januari 2009

Bokslut

över 2008. Detta borde kanske hamnat innan det förra inlägget! Men, men.

Skulle kunna lägga in hur många bilder som helst som symboliserar vårat år, men struntar i det! Bloggen innehåller många av de fina stunder jag har i minnet.

2008: en hel del nytt. Nytt boende. Vi hittade våran drömlägenhet en gata upp från våran förra lägenhet. Sakta men säkert blir vår fyra vår dröm. Vi har verkligen hittat vår stil. Funkis möter mys möter vitt/svart/brunt möter böcker möter personlighet möter designklassiker och ikea. Gammalt möter nytt. Vårat personliga hem, med humor och små blickfång.

Ny inriktning i samband med min utbildning till flyttstylist. Stora drömmar om att starta eget, mycket på gång. Besinnar mig och satsar på familjen. Eget företagande kanske blir något för mig i framtiden. Jag har i vilket fall som helst diplom på min utbildning och inte minst fått bekräftelse på att Jag Kan. Vad har framtiden att utvisa?

Dagisstart för finaste Maja. Efter många veckors inskolning är hon ett dagisbarn med stort D! Maja älskar att vara på dagis, och dagis älskar Maja :)

Ellen är sådär underbar som bara hon kan vara, och lika tidig som Maja med att gå. Nio och en halv månad gammal tultar hon omkring. Ljuvlig! Snackar, sjunger, läser böcker. En personlighet utan dess like. Envis som bara den!

Vi är mycket på torpet, njuter av Vår egen oas (och syrran med familj!). Som verkligen är Vår. Inte ärvd, inte lånad. Våran. Det är vuxenpoäng om ngt. Hoppas på att vara där mer i år, så fort toalett/dusch blir klar kommer dagarna där att vara lättare! Hoppas att fler av våra vänner vill njuta med oss i år!

Roger bytte tillbaka till isolerarjobbet från "säljarkneget" (där han visserligen skulle gå hur långt som helst) för att detta passade vår livssituation bättre nu, bla.

Har försökt att njuta av dagarna, tycker att jag lyckats bra. Visst sjutton är det tufft att vara tvåbarnsmor. Men åh så härligt det är!

Har haft för lite tid till kreativitet (eller uttnyttjat tiden dåligt) och till att läsa. Skall bli bättring.

Min farmor gick bort, och snart väntar begravning. Den sista släktingen i den generationen.... Oväntat men inte förvånande dödsfall. Naturligt att gå bort när man är gammal. Men inte desto mindre sorgligt.

Överlag känns det som ett bra år!

Inga kommentarer: