fredag 30 mars 2012

Magnolia


Snart får vi njuta av de vackra magnoliorna. Det gäller att passa på, de har inte särskilt lång blomning.
OM vi skulle få en liten tomt här i Uppsala så skall jag ha minst en magnolia. Torpet ligger fem mil norrut och med tanke på att de kräver omvårdnad och rätt klimatzon så kan jag bara drömma om en magnolia på lavendelbo!

Fredagsmys med tjejerna, och snart skall jag plocka fram påskpyntet. Tjejerna skall få gå loss på fjädrar och kycklingar! Jag är av den bestämda åsikten att hemmet är hela familjens. Och att se tjejernas skapande och piffande slår väl vilket "snyggsnyggt perfekt" hem som helst!

Eller hur!?

Är en smula besviken. Har sedan en månad tillbaka varit medlem i viktklubb, och det går ganska bra. Sakta men säkert ner.
Denna vecka upp tre hekto, och det känns surt då jag tränat två ggr och gått långa pulshöjande powerwalks i gamlis.
Vafalls!
Var såklart tvungen att trösta mig med ett par ljuvliga örhängen från snö of sweden på campadre
;)

1 kommentar:

syster A sa...

Åh så vackra dom är! Är lite sugen på något blommande till vår lilla yttepytteplätt...kanske en uppstammad syrén?

Kram och tack för hämthjälp idag!