tisdag 20 mars 2012

.

Min stil
i stan






& på torpet





Vitt, DIY, arvegods, designklassiker, ikea.
Hela klyschan ryms hos oss i stan.
Böcker och färg.
Vardagsstök och värme.
Tillåtande och välkomnande.

På torpet har vi en lite mer vit lantlig romantisk stil.
Passar utmäskt i vårat torp från början av 1900.
Springa ut och in barfota, känna trasmattorna och trägolvet under de bara fötterna.
Njuta av doften av lavendel, och höra kossornas råmande på andra sidan åkern.

Att sätta en etikett eller en viss stil på sitt boende är svårt. Vår stil är personlig och det är ju ett vedertaget begrepp, så vi platsar nog i stilen personlig när jag tänker efter.
Självklart inspireras jag av härliga bloggar, inredningstidningar, tv-program etc. Tänker att det kanske inte är så tokigt med ett vitt hem/färgglatt/bohemiskt/funkis osv.
Eller så är det just blandningen av de stilarna som tilltalar mig, som jag inser att vårat hem faktiskt är.

Hur som, inredning är för mig en stor del av livet, för till syvende och sist skall man trivas i sitt hem då är ju ens egna stil den bästa stilen!

Kika in på fabriken för fler hem med egna stilar!


1 kommentar:

Tina Dalbøge sa...

Dejlige inspirerende billeder - takker