fredag 9 mars 2007

Öppna förskolan i Almtuna kyrka







Första gången vi var där. Kanske inte den sista, men det kommer nog inte bli så jättemånga besök där. Kyrkan ligger ju i ett område där folk anser sig lite "fina" och beter sig därefter. Tittar på en och hejar inte. Tråkigt. Tur att syrran och jag hade varann! Och att de trevliga ledarna "känner" oss från St.Pers kyrkan. Dock var det en mamma som var jättetrevlig och vi fikade ihop, men hon skulle börja jobba! Maja och David hade i allafall jätteroligt, och det är ju viktigt. Lilla söta loppan marcherade in som om hon varit där många gånger. Jag hann inte klä av mig så var hon inne! Söta söta hjärtat! Roligt att syrran och jag kan göra "mammledighetsgrejer" ihop trots att hon jobbar! Känner mig lite ensam eftersom de från min mammagrupp jobbar, har flyttat eller inte orkar göra något. Hoppas att våren bjuder på mysiga parklekar!
Just nu är Maja så otroligt mammig så det är inte klokt. Vi behöver vara ifrån varann...men hur göra? Vi har inte råd att R tar f-ledigt. Helgerna vill man ju göra saker tillsammans. Lite tufft nu...

Inga kommentarer: