fredag 29 januari 2010

Hagedornhagen



Ovanför vårat mysiga sideboard från min farmor håller vi på att samla ihop olika tavlor för en tavelvägg. Cassandra Rhodins Ballerina hänger redan där.
.
Det kommer att hamna fina tavlor gjorda av min älskade mamma, rådjurshorn (som R jagat), en krans med fjädrar bland annat. Plus dessa som spinner vidare på djurtemat. Från danska Hagedornhagen. Visst är de fina?
.
Jag har en stor last och det är inredningstidningar, men även att surfa runt på olika bloggar. Jag får otroligt mycket inspiration och via de fina korten på människors hem så kommer ganska ofta det personliga i inredningen fram. Det tilltalar mig som tycker att vi har en personlig inredning.
.
Att inspireras är toppen, men att försöka kopiera en stil fungerar inte. Det lyser oftast igenom och blir bara fel.

Inga kommentarer: