fredag 1 januari 2010

Välkommen 2010

Ett litet collage över vår lyckade och trevliga nyårsafton 2009. Förrättsbakelse med färska räkor och annat mums, en otroligt god lövbiff med en god röra och klassiska hasselbackspotatis.
Efterrätten var en chokladganasch (grädde och smält fin choklad) med citrsufrukter marinerade i sockerlag med vaniljstång. Fick tyvärr ingen bild på huvudrätten.

Fem små (stora) fina barn och sju vuxna. Alla fick vi plats runt vårat älskade bord. En lugn och alldeles lagom nyårsafton. Har lite bubbel kvar, kanske ett glas till kvällens mordfall på ettan?

Jag brukar reflektera över det gågna året, och har en del tankar men inget som är nytt eller annorlunda. Skall verkligen ta tag i mig själv med allt vad det innebär. Låter allvarligt, men det är inte mer dramatsikt än att det handlar om hälsa, den yttre och inre. Mår BRA, men vill må bättre. Tänker även unna mig lite mer egenlyx.

Sitter just nu vårat fuskbygge till soffa (mer om det imorrn) och ser nöjt omkring mig i vårat trivsamma vardagsrum med den nymålade tvbänken, och alla julattiraljer bortplockade. Så skönt. Har medvetet tagit fram enkla ljusa kuddfodral för att få en lugn fräsch känsla. Ser mycket fram emot inredningsåret 2010. Kommer jag att vilja/kunna ta in modefärgen blått som kommer starkt ivår? Nja.....

Önskar er alla ett gott nytt 2010.

1 kommentar:

syster A sa...

Superfin dukning (som vanligt!) och jättemysig nyår. Tack alla inblandade och ett extra tack till värdparet!

Kram A