lördag 27 mars 2010

Alternativt påskris


Trollhassel som ris! Javisst! Innehållet är från serholt, ib laursen, plantagen och egengjort. Visst blir man glad av färgerna? Vi skall kompletera med fler fjädrar i gult.
Har sett ett ägg på indiska som jag hoppas få tag i. Fylla det med anthon berg-godis och njuta!
-
Lördagen bjuder på kalas för svåger Fredrik. Han fyller 2... 36! Presenten skall inhandlas på Designtorget och är sådär klockren som en del presenter är.
-
Gårdagen är en historia för sig.
Tjejerna och jag skulle premiärbesöka Pelle Svanslöshuset. Åka buss dit och fika där. Ha en toppenfredag med andra ord!
Det bidde inte så!
Samtidigt som jag "multitaskade" dva pratade i telefonen, bäddade sängar och plockade ur diskmaskinen så vred jag till ryggen på ett sätt som fick mig att knappt kunna andas. Blev rädd och fick jävulusiskt ont. Ringde hem Roger från Bromma, bokade en online tid hos en kiropraktor och ringde 1177 för att höra vad de trodde/tyckte. Var panikslagen. Den trevliga ssk i luren tyckte en sak. Att skicka en ambulans...... Överkurs tänkte jag, men hon tänkte på propp i lungan/hjärtproblem, och medans vi pratade så var bilen på väg hem... Fina fina svägerskan Jessica var här på ett kick för att ta hand om tjejerna som fick se sin mamma åka iväg i ambulans. Efter diverse undersökningar (ekg, blodgaser, sänka, lungröntgen (!) så kom de fram till att det var en sträckning på en muskel. Som den ursäktande människa jag är (lär mig att inse att jag är lika viktig som alla andra) så tyckte jag att jag hela tiden tog ngn annans plats, men den underbara personalen på akuten var av annan åsikt. De ville kolla upp ordentligt! Har med andra ord fått en ordentlig hälsoundersökning.
Med värme, tabletter och kräm och framförallt försiktig rörelse så kommer jag att vara på benen snabbt!
-
Tjejerna fick komma till Pelle Svanslöshuset och hade det toppen. Årskort är köpt så nu har vi ett mysigt ställe att vara på om fredagarna!

2 kommentarer:

syster A sa...

Fint ris! Bra att du mår bättre nu. Nu får det vara nog med sjukor tycker jag.

Kram syrran

Jörgen sa...

Hej!
Vilken tur att det inte var något allvarligt. Nu får ändå vara över med dina sjukhusbesök för ett tag framöver. Det har varit så mycket för dig hela våren.

Hoppas att du mår bättre igen!

Kram Johanna