söndag 14 mars 2010

Paradiset i vinterskrud

Pyssliga tjejer som målar och äter mellis vid stora härliga köksbordet. Jomenvisst har Ellen målat näsan svart!
(Vår lilla "varför???" tjej som har börjat lära sig att säga rena r. Så sött! det blir som ett d ibland!)
I vårat sovrum har vi flyttat vår dubbelsäng. Majas säng har fått en ny placering och Ellen har fått Davids gamla madrass, (den syns till vänster på vänstra kortet.) Jag skall sy en sängkappa och vi skall ta in mer färg. Tjejerna ville ta med alla babushkorna och det står så fint på parad i fönstret. Något så litet som gör så mycket.
.
Ommöblerat i vardagsrummet. Bordet tänkte syrran och jag måla vitt. Soffan har ett nytvättat vitt överdrag här hemma. Emman skall jag försöka sy ett överdrag till. Tavlorna skall hänga på en rak linje...! Mer belysning skall in. Vad tycks syrran?
Torpet i fin vinterdräkt. Tjejerna gick omkring på skaren och hjälpte till att skotta fram grusvägen. Förberedelse till nästa helg, då vi alla skall sova över för första gången i år. Jippie, nu börjar torpsäsongen på allvar!
.
Helgen har varit alldeles ljuvlig. Fredagen var toppen, lördagen bjöd på mysigt och gott kalas. En av huvudpersonerna, den lille tvååringen var väldigt gosig och kom till mig och tankade lite då och då. Blir allt lite stolt och varm i hjärtat som förskolefröken!
.
Ser fram emot en ny vecka med
allt vad vardagen innebär!

3 kommentarer:

syster A sa...

Härliga bilder! Längtar ut jättemycket och ännu mer när man ser så fint det är. Möbleringen blev jättebra! Undrar om det är den slutgiltiga?! ;)

Cecilia sa...

Josefin pratar om Torpet minst en gång om dagen :) Någon som trvis där tror jag ;)

Hanna sa...

Aaaahh, ni har det så himla mysigt därute vid ert fina torp! Jag är SÅÅÅ avundsjuk (jag har sagt det förut va?;)