fredag 5 mars 2010

Vardagen ja......

Har mått så bra denna vecka av att vara tillbaka på jobbet. Ha en riktig vardag igen. Få leva och vara en del av samhället, vara i ett sammanhang. Planerat för kompismiddag torsdag kväll. Toppen helt enkelt.
.
Men.
.
Kommer till dagis igår em för att hämta tjejerna och åka hem för att laga köttfärsås till fina familjen A plus syrran och David. Ellen ser ut som Rudolf med röda mulen. Hängig, inte helt hundra. Hemma har hon runt 38 grader. Febernedsättande och hon är mer än redo för gossarna som snart anlände. Vi hade en otroligt mysig kväll som alltid när vi ses, och barnen som inte setts på drygt tre månader fann varandra på en gång. Mycket spring och skratt.
Min fina David frågade mig (!) om han fick sova över, självklart var mitt svar. Jag planerade för en dag på stan med bibilioteksbesök och fika. Om Ellen inte hade kräkts klockan 02 och 05 så hade det ju varit en toppenplan. Trasan Ellen har sovit en stor del av dagen, varit mycket ledsen, kräkts en gång till på dagen då smarta mamman gav henna en flaska med vatten smaksatt med lite saft. Allt kom i retur lika snabbt som det slank ner. Nu mår lilla busbruden bra. Har ätit fiskbullar till middag och smörgåsrån till kvällsfika. En god natts sömn hoppas vi gör susen.
-
Känner mig väldigt väldigt nere av alla sjukdommar vi råkar ut för. Känner mig instängd och utanför. Får väl vara glad att det är vår lediga fredag och att tjejernas dagis har stängt för planering på måndag.
-
Håll nu tummarna för att Ellen mår bra från och med nu, så jag får ha mitt Me and I frukostpartaj på söndag fm. Behöver få vara social, få rå om mina vänner och "grannfruarna" med en mysig och god frukost.
.
De alldeles ljuvliga burkarna skulle göra mig lite gladare nu. Kommer från danska (what else!) Bungalow.

1 kommentar:

syster A sa...

Nu får det fasiken räcka. Jag skyller på denna långa j-la vinter.

Hoppas verkligen vi kan ses på söndag.

Kram