lördag 10 september 2011

Höstfärger och ledset

In med grönt och gult och höstkänslan infinner sig ganska snabbt. Har även rensat bort och bytt ut de ljusa kiwilyktorna till de mer höstiga murriga färgerna.
Bordet är nytt, fått av grannar. Det skall bli vitt.

Har varit på sjukhuset och hälsat på syster. Trött och yr av epidural. Hon har även fått en konstig biverkning som ingen blir klok på. Svullen och lite hård på högra sidan av magen. Hon skall göra ultraljud klockan ett. Jag avskyr detta.
 Jag vill bara att hon skall bli opererad, bli frisk och få må bra. Är det för mycket begärt, du som bestämmer och delar ut olyckor väldigt ojämnt här i livet? VA?
Det här är exakt ett sådant tillfälle då jag skulle trösta mig med choklad.
 I massor.
Men jag gör inte det.
Och solen skiner idag också... skit.

3 kommentarer:

Gabriella sa...

Skickar en kram till både dig och din syster. Ni har det tufft nu, båda två på olika sätt. Det är väl så när man står någon så nära. Önskar er väl!

Gabriella

Anonym sa...

Stora kramar till er!! Hoppas att du snart får hem din fina syster opererad och smärtfri!
Tänker på er!

KRAM FIA

Anonym sa...

Det behöver inte vara ngt konstigt alls. När jag fick epidural fick jag precis likadant fast i ena sidan armen.

Hoppas oxo på att Dea får op närmaste dagarna och att hon får må bra sen. Kram