fredag 23 september 2011

Katter och kaniner

Det är ju rätt kul att shoppa till tjejerna!
Det är inte ofta vi behöver köpa något nytt. Jag har en arbetskamrat som då och nu kommer med en proppfull kasse med kläder. Ofta lite annorlunda märken, mycket från usa. Härliga färger och mönster, tjejerna jublar och likaså vi. Älskar secondhand, ärvt, lånat. Det känns bra för oss. För naturen, för tjejernas syn på att allt inte behöver vara nytt.
Farfar är en fena på att köpa kläder till de. Höstjackor, fleeceset, överdragsbyxor och söta kjolar! Urkul!
När de fyller år brukar det finnas massor av härliga fina kläder i paketen.
Idag småshoppade jag lite, det blev fem leggings var, tre från lindex och två från citygross faktiskt. Innsidan var som en ultramjuk fleece. Fanns även i vuxenstorlekar! Kattkofta, kanintröja och farfarströja från h&m klickades visst hem också.
Mina tjejer är leggings+kjoltjejer. Top och kofta till det.

Innan jag blev mamma var jag "bestämd" på hur jag ville klä mina barn. Den lilla planen ändrades snabbt. Hela garderoben kan inte matcha. I alla fall inte i detta hemmet!
Barnen skall få vara med och bestämma är min åsikt. Mina tjejer är supersöta i randigt, blommigt och prickigt. Samtidigt! De (få!) ggr de har diskreta kläder på sig hajjar jag till. Rart och fint, men kontrasten är lika fin den.

Hur tänker ni? Är så nyfiken på att höra! Traderas det för fullt? Loppisbesök eller bara nytt? Byter in presenter till egen smak?

Berätta!

Skall snart krypa till kojs i en sanerad nyss nerkissad vuxensäng. Ellen är inne i en sådan period igen.
Är väl inte så lite avis på mannen som bor mitt i smeten i Göteborg på hotel Avalon.
Fast hemma är väl bäst?

Inga kommentarer: