onsdag 5 september 2007

Familjen Förkyld är vi!

Snuviga, lite halsont och rosslig Ellen som i måndags besökte barnakuten.... :( Vår lilla skrutta hade varit en "snäll bebis" och sovit hela dagen, varit lugn och fin... Inte så konstigt när man inte mår så bra. Hon åt knappt någonting och var rosslig. Tempen steg och vi ringde in till akuten. Vi skulle åka in. Åkte in, lämnade en sen-sovandes Maja med faster som kom hit snabbare än blixten, och kom in på en gång. Känslig och TRÖTT som man är började tårarna att rinna på mig innan vi ens hade anmält oss. De tog tag i oss på en gång, och undersökte den lilla "knallhatten" som de kallade Ellen! Fick träffa ssk och dr i princip omgående. Vi hade/har en förkyld liten skrutta, så vi kunde åka hem lika snabbt som vi kom dit! Skönt! Ellen är fortfarande rosslig och sover dåligt men vi behöver inte vara så oroliga. Tänkte ju genast på rs som David hade när han var liten skrutt.

Majas näsa rinner och vi känner oss sådär, men jag tror att sömnbristen gör det hela snäppet värre. Har aldrig varit så trött tidigare. Sover max, absolut max två timmar i sträck varje natt, och de sammantagna timmarna sömn kan man lätt räkna på en hand. Sådant är livet som småbarnsförälder!

Har shoppat nya kläder till mig! Härligt! Har en rätt så bra höstgarderob nu. Jeans, koftor och toppar. Och mina favvisstövlar är inlämnade för omklackning. Har en kompis som alltid är så fin och piffig, som säger att man alltid skall vara redo, med det menar hon att man skall vara så pass fin att man kan träffa sina gamla klasskopisar/ex/osv och känna sig ok! Ett mycket bra sätt att tänka på tycker jag. Vill absolut INTE gå ner mig i mysbyxträsket nu när man är hemma! Vill vara piffig när jag orkar! Hmmm! ;) Och imorrn hägrar klipp+sling och ögonbrynsplockning hos K! Det skall bli underbart....och barnfritt.

Inga kommentarer: