fredag 14 september 2007

Regnig fredag med lunch

hos C och Jossan! Alltid lika mysigt!

I onsdags tog vi farväl av morfar. En mycket fin och värdig begravning. Solen sken lite då och då. Precis som vid mammas begravning för snart fyra år sedan i samma kapell, Stillhetens kapell. Många tankar och tårar för mamma också. Efter begravningsceremonin och jordfästningen intogs en trevlig och god lunch på F´s arbetsplats Domtrappkällaren. Hela släkten var samlad (förrutom några), och det var mysigt att trots tillfället träffa alla. Och ett glas vitt vin smakade enormt gott till tonfisken!

Har en otroligt mammig liten Maja. Hon gråter hysteriskt efter att hon vaknat på em, vill bara vara hos mig. Jag håller på att bli galen snart. Sömnbristen är total och jag får aldrig vara bara jag. Inte ens på toaletten, men det vet ju alla småbarnsföräldrar..... ;) Förrutom sömnbristen så går det väldigt bra att vara tvåbarnsföräldrar. Enda gisslet är när båda gråter samtidigt....då sliter jag mitt ännu inte (?!) gråa hår! Alla flerbarnsföräldrar är hjältar!

I höst tänkte vi förändra en del härhemma. Ingen har svarat på vår byteslapp, så vi lägger ner det projektet nu. Vi bor nog kvar några år till, men då vill vi ha lite nytt hemma!

Projekt Höst ser ut så här:

*Docksta matbord till köket (kommer bli toksnyggt till 3105 stolarna av Arne Jacobsen. Såg även bordet i senaste family magasinet från ikea. Ursnyggt!)
*Ommålning av kök och hall (ljust med en fondvägg i köket)
*Ev byte av bokhyllor i v-rummet till elfasystem. Vita hyllor.
*Byte av hallförvaring.
*Ny matta till v-rummet.
*Röja, röja, kasta, slänga, sälja på loppis och tradera.

En billig liten lista.......!

Inga kommentarer: