måndag 10 september 2007

Nästa bvc-besök skall jag INTE gå på ensam!

En smula stressigt och svettigt och en baby som höll på att svälta ihjäl....., och en 18-månaders som skulle undersöka allt i rummet....! Heheheheheheh! Det gick ok, men man vill kunna ägna 100 procent av sin tid till båda barnen när det handlar om sådana här besök.

Maja var så duktig så, fick ett klistermärke med bamse, men tanten var dum ändå....! Maja vinkade dock relativt glatt när vi gick hem. Ellen väger nu 4550 gr och är ca 54-55 cm. En arg bebis som inte ville ligga still, så det var svårt med exakta siffror.

R var så snäll efter maten, ställde in massor av ljus i badrummet, hällde upp ett glas rött, och bröt lite fin choklad i bitar så jag kunde njuta av ett bad!!!!!!!!! Jätteskönt och avslappnande!

För att summera första dagen så måste jag säga att den har varit helt godkänd. Visst var bvc-besöket tufft, men det får man väl räkna med! ;)

Imorrn skall syrran, Maja och Ellen och jag göra höstfint på mammas grav. På onsdag är det begravning för morfar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha låter som en dag det ;)
Har tvåbarns chocken äntligen infunnit sig kanske ;)

Kram C

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hahahahaha! Faktiskt ingen tvåbarnschock (ryyser av det ordet!), snarare lite too much för en ensam förälder med två bruttor med så olika behov för stunden! Skämt och sido så känns det bara bra nu! Känner mig stolt och duktig faktiskt!

Kram!