torsdag 20 september 2007

Yr, yr, yr......

Har varit yr i bollen i flera veckor nu. Har kopplat det till sömnbristen, men börjar tro att det kan ha med järnvärdet att göra. Skall till husläkaren idag och träffa en ssk som skall kolla hb och bt. Har även funderingar på om det kan vara ett virus som har satt sig på balanssinnet. Hela rummet snurrar ibland. Inte bra när man är hemma själv med två prinsessor.

Prinsessa nr ett hade hög feber inatt. 40,4 grader. Lilla lilla älsklingen. Ville inte ha välling, eller kunde inte dricka den, den kom upp igen, ville inte ha vatten.... Satt i min famn och somnade. Jag kände hur alvedonet hjälpte lite, det var inte en liten kamin jag la ner, bara en mycket varm liten skrutta. Vaccinationen förra veckan vara en stark en......

Nu sover båda tjejerna ute på balkongen, i varsin vagn. Ellen har ätit två ggr inatt, inte fyra! Framsteg! Tänk om man kunde få in samma rutiner på de små? Då skulle dagarna vara helt annorlunda för mig. Jag kan ta en kopp kaffe, pyssla och dona i lugn och ro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla gummsan då!!! Du får ge henne och guddotter stora pussar och kramar från Hihi!

Hoppas de hittar ngt fel på dig! ja du fattar vad jag menar, jag har haft inflammation på balansnerven, känns läskigt. Att sitta i soffan och känna som om man sitter och lutar sig helt snett..

Kram!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hejhej Hihi!!
Ja, hoppas att det är så enkelt som lågt blodvärde. Då är det bara att knapra i sig lite niferex, blodpudding, broccoli och annat med högt järnvärde. Jag trooor att choklad är järnrikt!?

Kram kram C