tisdag 13 januari 2009

Uppsala-Malmö-Köpenhamn t/r

Imorgon tar syrran och jag tåget till Malmö. På torsdag begravs vår farmor. Pappa är redan nere i lägenheten och röjjer, och när vi kommer ner fortsätter vi tillsammans. Jag kommer att vara borta från mina älskade solstrålar ända till söndag kväll. Har aldrig varit borta så länge, och det känns väldigt dubbelt. (Antagligen därför jag ej skrivit om det förrän nu).Det känns även nyttigt. Att få längta efter de. Att få vara bara Caroline, syster, dotter, barnbarn och systerdotter ett par dagar! På fredag skall vi hem till min älsklingsmoster (japp!!) och äta lite mat och mysa i Tågarp. På lördag morgon/tidig fm hoppar syrran och jag på tåget igen, denna gång till andra sidan sundet. Till vår favoritstad Köpenhamn. En natt på hotell, lax, öl och latte på Café Norden, shopping på Notre Dame och bara njuta av staden. Söndag kväll kommer vi hem.
Ballerina ensam på väggen. Tavlan på spisen (fotot ovan) har jag gjort. Den passar perfekt in i lägenheten.

Maja, mamman och Ellen
Fondtapeten i hallen som gör det där lilla extra! Vi älskar den.

11 kommentarer:

Cecilia sa...

Söta tjejer!

Wow, trodde inte att du skulle gilla en tavla med den stilen någonsin! Jättefin!

Hoppas det går bra i de sydliga delarna, stor kram från mig!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!

Tack för lyckönskningar!

Tavlan målade jag -05! Förstår vad du menar, har inte haft den framme tidigare, men nu stämmer den så väl med färgerna hemma, jag har börjat gilla den! ;)

Kram!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hahahaha!!! Förstår att du menar Ballerina nu!!!!! Jag bara älskar den! Visst är det kul när man gillar ngt ,man inte trodde att man skulle!'

Kram igen då!

Cecilia sa...

Ja klart jag menade ballerinan! :)

Puss puss

Petra C sa...

Lycka till med "utflykten" iväg från barnen!
Jättefin tapet ni har i hallen!

DRÖMHUSET sa...

Tack för dina rar ord i min blogg! Beklagar sorgen, att du även mist din mamma...

Livet går vidare, men hålet i hjärtat blir aldrig helt...

Önskar dig ett underbart 2009!

Kramar Sofie

Hanna sa...

Du/ni har verkligen satsat på att få ett vackert boende under det senaste året, och det har blivit såååå fint!

Hoppas du får några fina dagar nu och att du verkligen kan njuta av din lilla paus från mammarollen!

Designdrömmar sa...

Ville bara säga hej, är ju här ofta men på sistone har jag varit dålig på att lämna några spår efter mig.
Kram Åsa

ylva sa...

hej! kom hit för att tacka för den rara hälsningen inne hos mig :). men nu har jag plötsligt massor att säga. först vill jag säga att jag är ledsen för att hon har gått bort, sedan att jag blev hemskt sugen på tomatsoppa när jag läste om café norden (har de kvar den?)och slutligen att ni verkar ha det så fint hemma !

Tre rum sa...

Hej! Är ny bloggare och ut och söker intressanta bloggar. Här har jag hittat en (eller två)! Kul. Är det inte härligt med en tvillingsyster. En allra bästa vän. Jag är också tvilling (med tant brun) Tycker nästan lite synd om alla stackare som inte har en tvillingsyster =)
Hoppas begravningen blev fin. Har också varit på begravning idag. Så sorgligt...

-Tant Grön-

Anonym sa...

Caroline; Tack, kul att du finner inspiration hos mig. Det glädjer mig mycket. :) Såklart går det bra om du länkar, bara trevligt. :) Känner igen det där med dubbla kommentarer, blir samma för mig i bland när blogg.se segar. :)


Jag länkar tillbaka till din trevliga blogg.



Ha en fin dag!

/Malin Inspiration & design