torsdag 19 februari 2009

Favoritplatsen!


En kopp kaffe, en sovandes liten skrutta, efter tio på tv, datorn i knät! Total avslappning. Jätteskönt. Hämtade skåpet från farmors dödsbo på shurgard igår. Det har hittat sin plats direkt. Ett stort "tittskåp" som kan ändra utseende och känsla hur lätt som helst!
Ligger i fas med planeringen till lördag, och kan unna mig lite sitta-ner-tid nu. Har förenklat en del på listan. Istället för att sy fyra, fem meter vimplar så har jag klippt i scrapbookpapper istället. Lika fint, men mycket enklare. Har bett syrran baka syltkakor efter bästis C´s recept, och tänkte inte överdriva antalet godsaker på lördag. Vi bockar av efter hand.
Imorgon är det dags för Ellens 18-månaderskontroll. På kvällen tjejmiddag för min del. Det skall bli så skönt att komma bort och bli bjuden, inte behöva vara värdinna och fixa och dona! Dock ser jag väldigt mycket framemot lördagen, Maja är så spänd och längtar! Efter kalaset tänkte vi bjuda på vin, och de som vill köper sin egen pizza! Enkelt och mysigt!
Ha en fin torsdag!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Gud vad mysigt det blev med lilla skåpet! Vill oxo ha!! ;)

Ser fram emot både fredag och lördag här med!

kram!

Anonym sa...

Hoppas att kalsen blev lyckade!!! Och att du hann med alla bestyr, det lät lite avancerat.
Skönt med söndag idag, förstår jag, lite mys i soffan kan ni nog behöva.
Ha en skön dag!

http://rosalucia.bloggagratis.se

Hanna sa...

Oh vad läckert, jag blir alldeles till mig:) Finfina skåpet satt ju som en smäck där!