fredag 6 februari 2009

Kaffe med en ny vännina!

Nyss hemkomna från en tur på staden. Två stycken av Lisa Bengtssons Kavindra fick följa med hem. Kikade på skålarna, men de var för tjocka i porslinet, de här känns sådär härligt keramikverkstadsgjorda! Trots att blått inte tillhör mina favoriter så gillar jag fröken Kavindra skarpt. Det blåa drar åt svart. Ursnygga, för att inte tala om hur goda de är att dricka sitt kaffe ur. Morgonbaljan har fått en ny betydelse! Finns på Indiska.

En Bo Bedre och fredagsblommorna gör denna tröstshopping komplett! Tjejerna valde varsin ros (Maja rosa, Ellen röd) och jag valde rosa ginst. En mysig bukett, inte så matchad, men den vackratse som finns ändå. Stoltheten har inga gränser när våra tjejer får vara med och bestämma och göra. Självklart fick de vara med förra helgen och slipa och måla! Att låta sina barn vara med på mer än vad man tror att de klarar bygger upp självförtoendet enormt. När moster var här i veckan så höll tjejerna på att spricka av stolthet när de berättade och visade var de hade målat!

Solstrålarna sover ute på balkongen. Jag överaskade de med en liten hamburgare till lunch! Succé!
Snön faller från himmlen, fredagen är här! En enormt mycket bättre dag än gårdagen!
Och detta mycket tack vare alla fina rara peppande ord från er läsare! Tänk att några ord kan ha så stor betydelse. Värt att tänka på!

Ikväll blir det räkor och vitt vin. Som kvällsgott gör vi en ny favorit, en apelsinsallad som jag fick nys om hos Ingela/All is pretty! Apelsiner i bitar, valnötter och hackad mörk choklad. Otroligt smarrigt!

Stor fredagskram från mig till er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg du har! Glad att jag hittat hit.
Den där apelsinsalladen med hackad choklad lät helt underbar; måste prova. Det kanske blir till melodifestivalen ikväll..hm.

http://rosalucia.bloggagratis.se

Hanna sa...

Du har börjat ta så himla fina och inspirerande foton! Jag måste också bli bättre på att fota vackra detaljer i vardagen!