onsdag 5 januari 2011

Tisdagstema - recycling

Veckans tisdagstema är recycling -återvinnig i inredningen.
Funderade ett tag men kom ganska snabbt fram till att min tolkning av temat såklart måste bli "kungstolen". Den här ljuvliga underbara fåtöljen har funnits med så länge jag kan minnas.
Familjen fick den av farfar på 70-talet, mamma hade den sedan och nu har vi den. Får se hur länge den stannar hos oss, jag har ju en syster som kanske vill ta del av den ett tag. Hursomhelst så hoppas jag att den alltid kommer att stanna kvar i familjen, och tankarna på att klä om den är mycket långt borta. Tyget är en del av alla minnen, och tittar man noga ser man de små "kungakronorna" på ryggstödet!
Visst är den härlig?
Passar utmärkt som kudd/kläd/överkast-förvaring i sovrummet.
.
Fler bidrag finner ni här!
-
Snart skall vi börja duka fram för lite tapaskalas. Min man fyller 36 idag och familjen kommer för att fira!

Inga kommentarer: