fredag 24 augusti 2007

Idag är det min "tredje" dag.....

den där dagen då man gråter över allt. Det är bara det att Ellen är 16 dagar....... Har varit trött sista tiden och såklart ledsen över morfars bortgång, men ändå känt mig på topp! Men det går inte hur länge som helst tydligen..... (och här var jag tvungen att pausa för att hämta en nerkissad Ellen och sätta henne i bärsjalen - med ny blöja...)
Är så lycklig över våra fina prinsessor (vi har två!!!!!!!!!) så tårarna sprutar. Och så börjar oron över om jag skall klara detta själv på dagarna. Har jag tur kan R komma hem på lunchen ibland, men annars för jag klara mig själv. Dock har världens snällaste syster sagt att hon gärna hjälper till ibland. Och det skall jag inte tacka nej till. Måste få in middags och städrutinerna innan R börjar jobba.

Lilla Maja skall till husläkaren idag för nu har hon haft från-och-till-feber i en och en halv vecka. Världens bästa husläkarmottagning hade en tid halv två idag. Hon är annars pigg och "som vanligt". Ellen och jag stannar hemma, dels för att jag inte är ett bra dotter-stöd idag, dels för att avdramatisera besöket genom att bara vara en förälder. Maja tycker inte om sjukhus/bvc/vårdcentraler/folk i rock.....

Morfars annons var i tidningen idag och den var jättefin.........

Inga kommentarer: