måndag 29 september 2008

Att göra-listan då?!

* Jo, kläderna är rensade, sorterade, fotograferade men ännu inte vägda.
* Höstmatsedel är det si och så med, dock har jag storhandlat till en hel månad. Vi planerar för några dagar i taget.
* Pysselrensning är påbörjad. Plus städ och röjjning av klädkammaren/kontoret.
* Syprojekten har inte hunnits med, dock har jag påbörjat ett alster som skall sys färdigt ikväll.

På tal om organisering. Kika på bloggen Chez Larson som jag länkar till på min länklista. Spenderade flera timmar i fredags med ett glas vin och denna underbara blogg. Rekomenderas!

Förrutom bloggläsning så har vi spenderat ett dygn på torpet. Skogsäventyr då vi inte hittade några (ätbara) svampar, men plockade lite lingonris till tänkta projekt. Syrran och R hade en closeup med en huggis, hörde R´s stressade röst och trodde att nu står en björn och lurar. Japp, en sann skogsmulle det är jag det!!!! Nåväl, skönt och en smula meditativt är det att gå i skogen med nedböjt huvud!

Tjejerna sover som vanligt när jag bloggar, men snart skall Maja väckas och då skall vi gosa och titta på kort på mamma/mormor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gullungar.Farmor kram kram .