fredag 5 september 2008

Ta in hösten!



Passa på att njuta av höstens färgring ute såväl som inne. Plocka rönnbär och lägg på ett snyggt fat, eller som jag har gjort i min favoritvas. Enkelt, snyggt och alldeles gratis! Plockade dessa på min alldeles egna premiärcykeltur med cykelkärran. Så smidigt, och så snabbt det går att ta sig fram. Har gått och gått med vagn i flera år, nu när Ellen är såpass stor så kan vi cykla ordentligt hela familjen. Tjejerna satt och gnolade och sjöng när vi cyklade runt igår!
Fredag och en helg med lagom mycket inplanerat. R håller på att tillverka en lampa till köksbordet i aluzink, plus en hylla som skall sträcka sig över hela köksväggen. Måla och borra står på fredagsplaneringen. Imorgon har akademiska sjukhuset öppet hus med massor av aktiviteter. De firar 300 år i år. Inte illa! På söndag klädparty, Me & I, får se om det blir något shoppat. Skulle kunna tänka mig det!
Om en stund skall tjejerna och jag gå till Frodeparken, sedan ner på stan för att leta efter en lapp till det trasiga knäet på Majas favoritjeans. Hon skall få välja märke själv.....! Lunch blir det på Waynes coffee, där tjejerna skall få pannkaka och jag tänkte ta en sallad med lax!
Hoppas på en trevlig helg till er alla!

2 kommentarer:

Fia sa...

Va mysigt det lät att ta in hösten! Det ska jag oxå göra!
Blir impad av dina tjejer som kan följa med mamma ut och äta lunch, det skulle aldrig gå med min lille buse som har alldeles för mkt spring i benen...spelar ingen roll hur god maten är...men han kanske lugnar ner sig såsmåningom. ;)
Ha en mysig helg!
Kram Fia

syster A sa...

Ja jättemysigt låter det! Bara brudarna på mysupptåg i stan, kan det bli bättre? Saknar mina fina tjejer heeela tiden. Mosters små gullhjärtan.

Kramar krasslig A hemma från jobbet :(