fredag 12 september 2008

Trevlig helg!

Önskar alla en trevlig helg med en bild på vårat mysiga vitrinskåp mot den fina vita väggen! Vardagsrummet är på god väg att färdigställas och efter det har vi tjejernas blåa lekrum att snygga till med vitfärg. Det gröna sovrummet som de har är helt ok, så vi väntar. Golvet läggs in när tid och ork finns! Trodde aldrig att jag skulle vilja ha så mycket vitt omkring mig, men det ger en känsla av lugn och låter andra färger komma till sin rätt på kuddar, tavlor och övrig inredning. Gardiner är inte något som jag gillar, paneler går tokbort här (snyggt hos andra!), men något kommer jag nog att komma på. Blomman (heter?) ovanpå vitrinskåpet hade mamma hos sig, den verkar trivas för det är snart fem år sedan jag tog över den. Planterade den igår i en kruka/vas som jag ärvde efter morfar. Blomma efter mamma, kruka efter morfar!
I helgen skall vi mysa på torpet på lördag, kika lite kulturnatten i Uppsala, och bara ta det lugnt. Snart skall tjejerna och jag träffa tre tjejer med sina två barn från mammagruppen med Maja. vi blir fyra mammor och åtta barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut som en gullranka..din blomma. Ha en jättetrevlig helg!

Många kramar