fredag 2 februari 2007

Fredagslunch!!!


Och inte vilken lunch som helst! Hade tjejmiddag igår, så idag blir det resterna till lunch. P´s goda skagenröra, bakad potatis, sallad, creme fraiche, röd och svart kaviar och mina väldigt goda smördegsrullar med feta, cayenne och svartpeppar och flingsalt! Första gången jag gjorde de, men absolut inte sista!
Vi hade en mysig kväll med skratt och gråt, och prat om allt möjligt. Är så glad att C kom så vi fick rå om henne lite. Ska göra ett kondoleanskort till hennes bror och hans söner som miste sin mamma. Har tänkt ut på ett ungefär hur det skall se ut, med en liten text på. Vill att det skall bli fint och inte för påträngande, sorg kan vara en sådan privat känsla, det gäller att inte kliva över den tröskeln, men samtidigt så vill man visa sin medkänsla. När jag och syrran miste vår mamma så blev vi oerhört glada över alla fina kort och brev och telefonsamtal, men jag vet att det finns folk som blir arga över människor´s sätt att visa sin medkänsla på.....alla är olika. Skall skicka kortet tillsammans med syrran och en kompis, så jag har verkligen fått ett förtroende.
Som vanligt så glömmer jag att ta kort på dukningen, tycker det är kul att ha kvar (om jag hade kommit ihåg!), för som placeringskort hade jag små paket innehållande halsband som jag gjort och som jag tyckte passade till just den personen. Mina vänner blev glada och överraskade!! Och det var ju min tanke! Det är saå kul att ge bort presenter!
Idag skall pappsen sluta tidigare så vi kanske skulle ta och gå och fika på Broström´s vid stationen? Goood latte och goooda bakverk. Maja är lite nere idag, det har nog blivit lite för mycket för henne denna vecka. Farfar plus sambo och gammelfarmor var här en kväll, som slutade med ambulansfärd för gammelfarmor (som mår "bra" nu), och igår var Maja och pappa hos farmor. Hon var ganska så mammig och trött när hon kom hem, så idag har vi nästan suttit ihop hela dagen. Lilla pluttskruttan!

Inga kommentarer: